2012/05/23

斬桃花 Manners

爸爸媽媽不用擔心我桃花多啦,其實我的喫相還挺斬桃花的。

I get rid of unwanted suitors with my exquisite table manners (and the wanted ones for that matter) .





我討厭任何餐具,那些東西玩玩可以,真正拿來吃飯哪有我的雙手好用。姑娘我餓了,哪還有時間慢慢磨噌假斯文?

媽媽爲了凸顯湯匙的好處,特地給我一些半稠半稀的優酪乳,想說這樣我用手拿不起,用喝的又不像水一樣會馬上流到我嘴裏,這下我總會乖乖用湯匙了吧?

可是,道高一尺魔高一丈,我用手去掏掏掏,不行就把碗倒扣在臉上,仰頭讓優格流下來再用舔的,最後索性學小狗把頭栽到碗裏舔。哇哈哈哈,當一個人完全不顧形象的時候,是沒有什麽事情難得了她的。

好了,我的滿天桃花應該也謝光了.

In order to demonstrate the advantages of using a spoon, Mommy gave me some yogurt (too thick to drink but too thin to pick up with my hands).

But she way under estimated what I am capable of when I have absolutely no regards for my image.

Enjoy!


No comments:

Post a Comment