2012/03/10

我愛你+親親 I Love You + Kisses

超級天才的新店阿媽,嫌“我愛你”的中英文都太難講,正統的手語也太難比。照這樣下去,什麽時候才能聽到Hannah說我愛你啊?


於是,阿媽索性教小胖丫頭,我愛你就是用單
手拍拍胸,以得到小丫頭早幾個禮拜示愛。哈哈哈!


小胖丫頭果然一學就會,而且十分會騙人,有求於你的時候,就狂用懷柔戰術。想要你抱,就就猛比我愛你;晚上熄燈睡覺還要玩,又來我愛你我愛你,飛吻一個個送,逼得你不得不理她。

真是個小混蛋,卻也讓人難以拒絕。

In an effort to get Hannah to say "I love you" sooner, Grandma invented her own sign language that signals "I love you" with just a pat on one's heart.

Shameless? Yes.

But it works.

The kiddo picked up the trick immediately and uses it regularly, along with blowing kisses, to get everything she wants - from appointing a particular person to carry her to delaying bedtime.

She delivers the tricks with such sweet smiles that it's impossible for us to resist her charm.

No comments:

Post a Comment